Bio

Marta Morera i Sadurní (Ripoll, 1970).

Fa uns 25 que es dedica al món de les biblioteques i la gestió del coneixement. Actualment és la cap de secció de Coordinació i serveis a les Biblioteques del Servei de Biblioteques de la Diputació de Girona.

És diplomada en Biblioteconomia i Documentació per la Universitat de Barcelona (UB), llicenciada en Filologia Catalana per la Universitat de Girona (UdG), graduada en Organització de la documentació a l’empresa per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), i auditora interna en sistemes de gestió de la qualitat segons la norma ISO 9001:2000 per QNORM.
És membre del Col·legi Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya (COBDC) i de la Xarxa d’Innovació Pública (XIP).

En vols saber més?


Em vols conèixer millor? Qui sóc i què n’he fet, fins ara, de la meva vida? Quins fils han fet que acabés en un lloc i no en un altre?

D’ençà que vaig endinsar-me en la gran xarxa ha passat força temps i he après moltes coses; darrera cada una d’elles hi ha gent fantàstica que m’ha anat acompanyant en totes les etapes d’aquesta aventura.

Les biblioteques universitàries


Vaig començar a desenvolupar la meva activitat professional com a documentalista en el món de les biblioteques universitàries. Primer va ser en la secció de procés tècnic de la UAB i, després la UdG, on al llarg de set anys vaig especialitzar-me en el Servei d’Obtenció de Documents. En aquella època, utilitzava internet per a la recerca i gestió d’informació especialitzada en diversos temes i va ser aleshores quan la xarxa va entrar a formar part de la meva vida.

Les empreses .com


L’any 2000 vaig fer un canvi professional per integrar-me en l’equip de Telepolis com a responsable del departament d’arquitectura de continguts. La meva tasca era organitzar la informació que hi havia en el portal, amb l’objectiu que el client de Telepolis trobés la informació que li interessava a la primera. És per això que, amb un equip multidisciplinar, ens vam dedicar a idear i millorar els mecanismes de navegació i recerca a fi que fossin orientats totalment a l’usuari.

Mentre treballavem en la reelaboració del buscador i el directori, vaig assumir la direcció de les incipients comunitats virtuals del portal: Los distritos de Telepolis. Cada districte tenia les eines pròpies d’una comunitat: xat, fòrum, pàgines personals, continguts especialitzats… i organitzàvem xats amb personalitats destacades que sovint col·laboraven escrivint articles o organitzant esdeveniments relacionats amb el tema de la comunitat. Crearem 250 comunitats especialitzades que van arribar a tenir 15.000 membres. Aquesta massiva fidelització va superar les espectatives inicials i cada any es feia una trobada presencial (KDD) amb els líders de totes les comunitats.

Posteriorment, tot l’equip de Telepolis vam passar a formar part d’eresMas. Aleshores era responsable del departament de màrqueting i serveis, i en aquella època vam dedicar tots els esforços a unificar els buscadors i directoris del Grupo AUNA, a més de crear un nou portal de pàgines personals per a tot el Grup.

I el 2003 va arribar Wanadoo. En la primera etapa vaig seguir encarregant-me de la gestió del buscador i directoris del grup -que ara s’havien d’integrar tots en un- dissenyant estratègies de marketing viral, i incorporant-hi Espotting i Google. D’aquesta època és l’entrevista que em van fer per a Document (http://www.cobdc.org/publica/document/document147/solucions.html).

La darrera responsabilitat que vaig tenir en aquesta empresa va ser la gerència de màrqueting tàctic i interactiu. La nostra principal missió va ser la gestió de la web dels productes d’accés (ADSL, Tarifa plana, Internet + veu) i el site d’atenció al client (selfcare), a banda de millorar la usabilitat dels canals temàtics del Grup.

martamorera.com*


Volia tornar a viure a Girona i és en aquesta època en la qual -com a freelance- assessoro a empreses i organitzacions en les seves estratègies de comunicació i documentació.
Coordino projectes de màrqueting digital i ajudo a optimitzar el rendiment dels negocis  i potenciar la interacció amb els clients (creació i redisseny de pàgines web, disseny i dinamització de comunitats virtuals, presència estratègica a les xarxes socials, branding).

La Universitat de Girona (UdG) em contracta com a professora associada per fer docència en tècniques de comunicació oral i escrita. En aquesta època creem amb en Miquel Serrabassa un dels primers cursos de creació de blogs en línia a Girona per la Casa de Cultura de la Diputació de Girona.

L’Oficina de Comunicació de la Universitat de Girona (UdG) m’encarrega el redisseny del web de la universitat.

També en aquesta època formo part de l’Associació Gironina d’Empresàries (AGE) i m’encarrego de la gestió de projectes, la creació del nou web de l’associació i la formació de les empresàries en les TIC.

Observatori de Tecnologies de la Informació i la Comunicació de Girona (OTIC)


 

L’Observatori de Tecnologies de la Informació i la Comunicació de Girona (OTIC) neix amb l’objectoi de ser l’instrument d’anàlisi de la realitat de la societat de la informació a les comarques gironines.
L’estudi més important que hem publicat ha estat L’Empresa gironina a l’economia del coneixement: noves fonts de productivitat i competitivitat? La mostra analitza 500 empreses de la demarcació de Girona i mai fins ara s’havia fet un estudi d’aquestes característiques.

Les biblioteques públiques


 

El 2005 entro com a gestora d’informació al Servei de Biblioteques de la Diputació de Girona i actualment sóc la cap de la Secció de Coordinació i Serveis a les Biblioteques.

La docència


Des de sempre m’ha agradat la docència i tingut l’oportunitat d’exercir-la en diverses institucions.

Altres dèries


M’agrada la gastronomia, la lectura, la música i l’art.

El darrer dijous de cada mes, condueixo el club de lectura “Girona i la literatura” de la Biblioteca Carles Rahola de Girona. És una experiència fantàtica on aprenc molt de les persones que formen part del club i junts descobrim autors i autores de les comarques gironines o llibres que parlen de l’aquestes terres.

I escapar-me, sempre que puc, al mar :-)

 

 

 

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s